22. 11. 2022 | Tisková zpráva

 

Informace zástupce APK LH v komisi rozhodčích ČSLH

 

Vzhledem k situacím, které nastaly v posledních kolech hokejové Tipsport extraligy ledního hokeje, a protože někteří trenéři a hráči zmínili, že neznají přesně, jak jsou v pravidlech ledního hokeje tyto situace popsány, reaguje pan Vladimír Pešina zveřejněním tohoto výkladu.

 

V pátek 18.11.2022 v Karlových Varech při utkání se Spartou Praha došlo v čase 53:30 k brankové situaci, která byla zkoumána na podnět videorozhodčího. Řešilo se, jestli puk přešel brankovou čáru. Po shlédnutí videozáznamu videorozhodčí rozhodl, že puk brankovou čáru skutečně přešel. Druhým zkoumaným bodem byl moment přerušení hry. Rozhodčích, kteří situace pomocí tabletu zkoumali, rozhodli, že písknutím nebyl ovlivněn výsledek akce a gól uznali.

 

Vladimír Pešina k tomu vysvětluje, že přesně podle pravidla 37.3., bodu IX. „Zkoumalo se, jestli byla naplněna citace pravidla a to, zda puk vnikl do branky při pokračující hře, ačkoli rozhodčí zapískal poté, co ztratil puk z dohledu, ale výsledek akce tím nebyl ovlivněn“. Zároveň přiznává, že „V současné situaci je velmi obtížné určit přesný moment přerušení hry pro brankového video rozhodčího (BVR), neboť na videozáznamu, který má BVR k dispozici, není zvukový záznam. A právě stanovení momentu přerušení hry a zda nebyl hvizdem ovlivněn výsledek akce, jsou 2 rozhodující momenty.“ 

 

APK LH na doporučení svého zástupce v komisi rozhodčích ČSLH připraví řešení situace tak, aby bylo možné i z videozáznamu zjistit okamžik přerušení hry. Dle současných možností a instrukcí stanovuje BVR okamžik přerušení hry, když vidí píšťalu v ústech rozhodčího, což nemusí být vždy stejný moment.

 

Podobné to je i s opravami času v posledních 2 minutách 3. třetiny a prodloužení, kde první impuls přichází vždy od brankového videorozhodčího. Oprava bude následně opět řešena ve spolupráci s hlavními rozhodčími, kteří mají o přerušení hry nejlepší přehled. 

 

V neděli 20.11.2022 v Třinci došlo při utkání s Mountfieldem HK v čase 11:33 k situaci, kdy nebyl po konzultaci s videorozhodčím uznán gól hostujícího týmu pro bránění brankáři, přesně dle výkladu přílohy č. 16 pravidel ledního hokeje, konkrétně pravidlo 69, situace 5D. Gólu bylo dosaženo, když útočící hráč zaujal místo uvnitř brankoviště, čímž bránil brankáři ve výhledu a omezil tak jeho možnost hájit branku.

 

Vladimír Pešina k tomu dodává: „Situace na brankovišti budou řešeny ve prospěch hry, což znamená, že pokud hráč nebude zcela prokazatelně v brankovišti, bude gól uznán.“ Na záběru z nadbrankové kamery v čase 08:27.90 (odpočet do konce 1. třetiny) je jasně vidět zaujmutí pozice hostujícího útočícího hráče č. 70 v brankovišti.

 

„Pokud však hráč zaujme pozici ve výhledu brankáře a zároveň bude zcela prokazatelně v modrém poli brankoviště, gól uznán nebude,“ vysvětluje Vladimír Pešina s tím, že přesně takto rozhodčí postupovali v Třinci. Rozhodčí dle jeho slov budou instruování, aby byli pozornější k posuzování „brankoviště“ přímo na ledě a s hráči komunikovali, aby se podobným situacím předcházelo.

 

Celý dokument

Tyto stránky využívají cookies
Cookies používáme, abychom zajistili správné fungování a bezpečnost našich stránek, tím pádem co nejlepší zkušenost při návštěvě. Svá nastavení cookies můžete později kdykoliv změnit. Další informace o Cookies
Nastavení
Na této stránce můžete nastavit souhlas pro jednotlivé účely generování a využívání souborů cookies. Další informace o Cookies
Zajišťují, že tyto stránky fungují správně a bezpečně na všech zařízeních.
Analytické cookies nám pomáhají sledovat návštěvnost a informovat o tom, jak návštěvníci využívají tuto webovou stránku v průběhu jejich návštěvy.